Psihologia cumparaturilor de Craciun

Mulți oameni văd marketingul ca o formă de manipulare, în special în jurul Crăciunului dar în realitate nu este vorba despre a înșelarea oamenilor, specialiștii în marketing știu că este mult mai ușor să înțeleagă și să foloseasca defectele umane înnăscute.

Bazându-se pe o multitudine de cercetări psihologice și sociologice, comercianții ne dau în mod subtil permisiunea de a cumpăra fără să gândim prea mult sau prea profund despre motivul pentru care cumpărăm.

Iată câțiva dintre marketerii noștri folosiți pentru a ne îndrepta spre consum.

Efectul de limitare

Teoria insuficienței ne spune că, este posibil să nu beneficiem de un produs sau de un serviciu pentru ca ofeta este valabilă putin timp sau cantitatea este prea mica pentru volumul de cumpărători.

Unele magazine ne atrag cu produse unicat care nu se găsesc în alte magazine pentru a se asigura ca le vom călca pragul idiferent daca trebuie sa străbatem tot orasul sau daca trebuie să petrecem ore întregi la coadă.

Copleșirea cu stimuli

Prin faptul că suntem înconjurați cu stimuli concepuți să ne copleșească procesarea cognitivă, este mai puțin probabil să luăm decizii de cumpărare într-un mod complet deliberat. Când intrăm într-un centru comercial plin cu luminițe de Crăciun, muzică de Crăciun, mirosuri specifice Craciunului, vom trăi o formă de epuizare a ego-ului, ceea ce înseamnă că suntem copleșiți și atunci și deciziile ne sunt cumva induse.

Deci, tot zgomotul, culoarea și mișcarea nu sunt doar accesorii ale centrul comercial. Este, de asemenea, o tehnică care ne face să ne gândim puțin mai puțin și să răspundem la indicațiile emoționale, cum ar fi normele sociale, frica de a pierde ceva ce ni se pare frumos și obiceiurile cu are am cescut in familie.

Inabilitatea noastră de a anticipa

Nu este simplu sa anticipam tot ce avem de cumparat pentru masa de Crăciun sau toate darurile pe care le avem de cumparat. Acest lucru se întâmpla frecvent atunci cand nu suntem organizați sau atunci cand suntem prea spontani. Asa se face că ne trezim in ziua de Craciun intrând intr-un magazine non-stop pentru a achizitiona ceva ce evident nu avem în frigider sau printre tot ce am cumparat deja.

Cumpărarea fără discernământ emotional

Se întamplă să cumpărăm lucruri de care nu avem nevoie, să cumpărăm cantități mari chiar daca nu avem nevoie de atât de mult și poate și mai grav cumpărăm lucruri ieftine și chicioase doar de dragul de a cumpara. Chiar daca sună dur, nu cumpărăm cu inima, nu ne gândim daca chiar ar bucura persoana pentru care cumpărăm, e ca și cum o fcem din obligție. Cadourile cumpărate din obligatie oricum nu au nicio valoare.

Dorința de a ține pasul cu moda

Acolo unde tradițiile sunt îmbinate cu ceea ce este la moda ne trezim ca în fiecare an cumpărăm alte ornamente de Craciun, alte globuri pentru brad si asa se face că nu avem nevoie înneapărat dar facem cheltuieli care mai apoi devin un chin cand sarbătorile se termina si trebuie să depozităm undeva tot ce am cumpărat.

In perioada asta fugim după imaginea perfecta a conceptului de familie. Avem senzația ca putem cumpăra tot astfel încât să umplem propriul nostrum gol interior. În realitate lucrurile nu sunt perfecte, poate nici familia din care facem parte nu este perfecta însa este important sa nu uitam ca perfectiunea este vândută doar in reclame tv și in etichete.

Comentarii


Adauga comentariu